۶۵ درصد آمریکایی‌ها از موقعیت جهانی کشورشان ناراضی هستند 

طبق نظرسنجی گالوپ ۶۵ درصد آمریکایی‌ها از موقعیت جهانی آمریکا ناراضی هستند که کمترین میزان از سال ۲۰۱۷ بوده است.

نتایج نظرسنجی جدید گالوپ نشان می‌دهد که تنها ۳۳ درصد از آمریکایی‌ها از موقعیت جهانی ایالات متحده راضی هستند، در حالی که ۶۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی معتقدند موقعیت جهانی آمریکا متزلزل شده است. این رقم پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۷ است.

رضایت از موقعیت جهانی ایالات متحده پس از درگیری نظامی ایالات متحده در عراق و افغانستان کاهش یافت و در سال ۲۰۰۸ به ۳۰ درصد کاهش یافت. از آن زمان بین ۳۲ تا ۴۰ درصد تغییر کرده است.

گالوپ اظهار داشت که آخرین باری که آمریکایی‌ها از موقعیت جهانی کشورشان ابراز رضایت کردند در فوریه ۲۰۲۰ یک ماه قبل از شروع همه‌گیری کووید-۱۹ بود. ۸۵ درصد از جمهوری‌خواهان، ۴۸ درصد از مستقل‌ها و ۱۹ درصد از دموکرات‌ها ابراز رضایت کردند.

شکاف ۶۶ درصدی بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بالاترین رکورد ثبت شده بود. اکنون بر خلاف زمان فعلی، با روی کار آمدن جو بایدن، ۶۰ درصد دموکرات ها، ۳۲ درصد مستقل‌ها و ۸ درصد از جمهوری خواهان از موقعیت جهانی کشورشان راضی هستند.
این رقم کمترین میزان رضایت آمریکایی‌ها از موقعیت جهانی کشورشان از سال ۲۰۱۷ است، در حالی که در همان زمان، تقریباً از هر ۱۰ نفر، ۶ نفر (۳۶ درصد) معتقد بودند که ایالات متحده در جهان نامطلوب دیده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار